Biznes plan – krok po kroku

Niniejszy artykuł pod tytułem Kaizen zorientowany na zespół nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Kaizen zorientowany na zespół należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Kiedy decydujesz się na założenie własnej firmy lub przygotowujesz się do założenia własnego biznesu, koniecznie zadbaj o biznesplan. Jeśli nie wiesz, jak go zrobić, nie przejmuj się, jest to bardzo proste zadanie, z którym na pewno dasz sobie radę. Dziś podpowiemy, z czego powinien składać się biznesplan.

Biznesplan- streszczenie

Biznesplan koniecznie potrzebuje streszczenia przedsięwzięcia. Objętość takiego streszczenia to od jednej do czterech stron. Pamiętaj, że ma on przedstawić plusy twojego planu oraz zachęcić innych do dalszego czytania.

Biznesplan – opis oferty

Biznesplan powinien zawierać dokładny opis produktu lub oferty.

Biznesplan – pracownicy

Musisz ustalić kto pełni jaką funkcję. Jest to konieczne, ponieważ to pozwoli ci na zadbanie o finanse i zarządzanie firmy.

Biznesplan – informacje o rynku i konkurencji

Warto, by twój biznesplan zawierał informację na temat tego, jak wygląda obecny rynek i kto jest twoim największym konkurentem.

Biznesplan – plan finansowy

Biznesplan nie może się obejść bez planu finansowego. Jeśli nie będziesz go mieć, szybko pogubisz się w finansach. Dzięki planowi finansów możesz ubiegać się dofinansowanie oraz kredyt.

Biznesplan – podsumowanie

W każdym biznesplanie powinno znaleźć się posumowanie. Warto tam umieścić prognozę na przyszły rok. Czyli to ile przewidujemy zysków, a jakie czekają nas wydatki. Koniecznie umieść tam informację, o dobrych prognozach, ale nie przesadzaj. Zrób obliczenia i na ich podstawie określ jakie ociągnąć możesz zyski. Oszacuj również jakie czekają cię straty, o tym jednak nie musisz wspominać w swoim biznesplanie.