Kreatywne pomysły na opakowanie produktowe – w ten sposób zwiększysz sprzedaż!

Niniejszy artykuł pod tytułem Kaizen zorientowany na zespół nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Kaizen zorientowany na zespół należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Opakowanie produktowe wcale nie musi być nudne. Czasem warto przemyśleć dokładnie projekt i zainwestować w nietypowy motyw, wzór lub rozwiązanie kolorystyczne. W dzisiejszym wpisie podpowiadamy, jak zwiększyć sprzedaż za pomocą pudełek!

Chcesz wypromować firmę poprzez opakowanie produktowe? Nie bój się innowacji!

Opakowania, w które pakuje się towary wysyłane do klienta przeszły długą drogę i wielokrotnie się zmieniały. Kiedyś nie zwracano aż tak bardzo uwagi na ich wygląd. Były szare i nijakie. Opakowanie produktowe XXI wieku zdecydowanie różni się od jego poprzedników z dawnych lat. Przestało pełnić funkcję jedynie skrzynki, w której przechowywany jest produkt w trakcie transportu do klienta.

Współczesne pudełka produktowe zapadają w pamięci klientów na długo. Przyciągają ich wzrok. Zachęcają do przybliżenia się do sklepowej półki i sięgnięcia po produkt. Wywołują także pozytywne emocje. Zaskakują, a nawet wzruszają, tym samym przyczyniając się do budowania zaufania wobec marki.

Jak zaprojektować pudełko produktowe, które zachwyci klienta kreatywnością? Przede wszystkim warto postawić na wysokiej jakości, precyzyjny nadruk. Wystarczy przyjrzeć się opakowaniom Sweet Petula lub Goldheklchen. Precyzyjne nadruki zdobiące ich ścianki przyciągają wzrok i stanowią dobry pretekst do tego, by po zakupie nie wyrzucać opakowania, tylko wykorzystać je jakoś w domu.

#1 Sweet Petula

Kreatywne pomysły na opakowanie produktowe

Sweet Petula to producent ręcznie wykonywanych mydeł. Nie dość, że sam skład mydeł jest wyszukany i ekskluzywny, to jeszcze marka wyróżnia się na rynku poprzez niezwykłe pakowanie produktów. Sweet Petula pakuje swoje wyroby w papierowe opakowania, które zostały bardzo precyzyjnie nadrukowane. Można na nich znaleźć odwzorowane z dokładnością rodem z atlasów biologicznych czaszki, a także podobizny roślin i zwierząt. Gustowne, eleganckie i bardzo precyzyjne!

#2 Goldkehlchen

Kreatywne pomysły na opakowanie produktowe - Goldkehlchen

Goldkehlchen to kolejny przykład marki, która starannie podeszła do procesu projektowania opakowań. Cydr tej marki można zakupić w pięknych kartonowych opakowaniach, zdobionych podobiznami kwiatów jabłoni, dzikich ptaków i wielu innych pięknych motywów. Na pudełku znalazła się także oczywiście nadrukowana dużą ciemniejszą czcionką nazwa Goldkehlchen. Dzięki temu zabiegowi nie tylko cydr, ale także i pudełko oraz nazwa marki pozostają na długo w pamięci klientów!

Opakowanie produktowe – do jego ozdobienia możesz wykorzystać technikę termodruku

Ciekawym sposobem na ozdabianie pudełek jest tzw. hot stamping. Z techniki termodruku korzysta między innymi uznany producent opakowań Packhelp. To polska firma, która początkowo działała na rodzimym rynku jako startup, a następnie rozrosła się tak, że obecnie z jej usług korzysta wielu klientów z kontynentu europejskiego, w tym między innymi z Niemiec, Francji oraz Hiszpanii.

Packhelp powstał po to, by zrewolucjonizować świat opakowań i możliwie ułatwić przedsiębiorcom tworzenie pudełek dla swojej marki. Firma udostępnia swoim klientom przyjazną aplikację online, a także kreator, z którego pomocą można stworzyć wymarzone pudełko – bez kontaktu z drukarnią i w ilości od 30 sztuk do nawet ponad 100 000!

Klienci Packhelp mogą uszlachetnić druk między innymi za pomocą folii hot-stampingowej. W wyniku hot-stamping na kartonie pojawia się metaliczne i wyczuwalne w dotyku logo firmy.  Dzięki temu pudełko nabiera bardziej prestiżowego charakteru. W ten sposób zdobione są opakowania dla produktów luksusowych – kosmetyków, biżuterii, odzieży, a także koperty kurierskie i wizytówki.

Inny sposób uszlachetniania to tłoczenie logotypu lub wykończenie złotą, lub srebrną folią. Każde z tych rozwiązań można przedyskutować z producentem, by dobrać najlepszą opcję dla swojego biznesu. To takie proste!

Twój produkt można wyróżnić na rynku poprzez nietypowy kształt pudełka oraz nadruki wewnątrz

Co jeszcze można zmienić w pudełku, by zwrócić uwagę klienta i zachęcić go do zakupu? Np. jego kształt! Obecnie odchodzi się od pudeł z klapami, modne są za to:

  • pudełka heksagonalne,
  • pudełka z wycięciami,
  • pudełka z przegródkami,
  • pudełka podłużne,
  • pudełka rozkładane,
  • płaskie pudełka przypominające koperty,
  • pudełka z drugim dnem,
  • pudełka z wysuwanym dnem.

Inne rozwiązania, które można zastosować, to nadruk w środku pudełka, najlepiej, by było to kreatywne hasło lub podziękowania dla klienta. Dobrym przykładem są opakowania Too Faced.

Kreatywne pomysły na opakowanie produktowe - Goldkehlchen Kreatywne pomysły na opakowanie produktowe - Too Faced

Nie dość, że zostały one zaprojektowane bardzo starannie pod względem doboru kolorystyki (produkty dedykowane kobietom są sprzedawane w prześlicznych różowych pudełkach), to jeszcze po otwarciu pudełka klientom ukazuje się napis „You’re So Too Faced”.

Jak widać, jest wiele opcji, by stworzyć wyjątkowe i oryginalne pudełko dla swojej marki, niezależnie od branży, w której działamy. Jeśli nie mamy pomysłu na ciekawe opakowanie, warto zwrócić się o pomoc do specjalistów w tej dziedzinie. Jeśli zlecisz wykonanie opakowań produktowych profesjonalnej firmie, uda się wcielić w życie nawet najtrudniejszy projekt i co więcej, rozreklamować z pomocą pudełka działalność, produkty oraz usługi!