Każdy klient kupując towar ma prawo do reklamacji. Warto znać więc podstawowe wiadomości na ten temat.
Reklamacja – cechy
Składając reklamację klient wyraża swoje niezadowolenie co do zakupu określonego towaru.
- można zareklamować produkt, który ma wadę ale nie towar, który chcemy zwrócić
- podstawą reklamacji nie może być wada, o której klient wiedział
- wada towaru może być fizyczna lub prawna
- wada fizyczna oznacza, że posiada własności niezgodne z przeznaczeniem rzeczy lub zakupiony towar jest niekompletny
- wada prawna wynika z faktu, że zakupiony towar jest własnością osoby trzeciej (był np. kradziony)
Reklamacja krok po kroku
Pamiętaj!
- reklamację składa się w ciągu 2 miesięcy od zakupu
- klient może ją złożyć: ustnie, pisemnie, poprzez e-mail
- należy dołączyć dowód zakupu
- potwierdzenie złożenia reklamacji trzeba zachować
- czas oczekiwania na rozpatrzenie reklamacji wynosi 30 dni
Dokonuj przemyślanych zakupów, sprawdzaj kupowany towar, zwracaj uwagę na jego własności!