Reklama jest jedną z form promocji firmy i jej produktów. Dzięki niej rozwijają się funkcje marketingowe przedsiębiorstwa.
Funkcje reklamy
Główne funkcje reklamy:
- informacyjna daje wiedzę na temat produktu , w zakresie istoty wyrobu, polityki cenowej, formy sprzedaży
- perswazyjna zachęca klienta do dokonania zakupu, przekonuje o wyższości wyrobu nad innym z tej marki czy branży
- przypominająca utrwala zachowania konsumenckie, podkreśla wartość produkt
Cele reklamy
Zadania reklamy skupiają się na „związaniu” klienta z produktem poprzez
- wprowadzenie nowego produktu na rynek
- przekonywanie klienta o słuszności dokonanego zakupu
- zdobycie nowych nabywców
- utrwalenie marki i prestiżu firmy
- skuteczne zarządzanie
- długofalową, perspektywiczną politykę rozwoju firmy
Dobra reklama ma wydobyć wartość sprzedawanego produktu. Należy pamiętać, że poprzez reklamę promujemy firmę i markę. Jej sukces związany jest z budowaniem systemu zaufania i lojalności wobec nowych i stałych klientów.