Stres w miejscu pracy

Niniejszy artykuł pod tytułem Kaizen zorientowany na zespół nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Kaizen zorientowany na zespół należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Stres w pracy spotyka coraz więcej osób. Dotyczy osób na eksponowanych stanowiskach jak i szeregowych pracowników. Przewlekły stres jest sprawą poważną. Obejmuje bowiem pracownika, jego rodzinę , zespół i firmę, w której pracuje.

Czynniki stresowe w pracy

  • ilościowe i jakościowe obciążenie pracownika zadaniami
  • presja czasu i terminowości
  • warunki pracy: hałas, wysoka lub niska temperatura
  • praca zmianowa lub jednostajność pracy
  • konieczność dostosowania się do nowych technologii
  • trudności w podporządkowaniu się, konfliktowość
  • złe relacje interpersonalne
  • wyobcowanie i samotność
  • problemy rodzinne i finansowe
  • brak perspektywach zawodowych

Objawy stresu w pracy

  • utrzymujące się zmęczenie
  • bóle głowy, zawroty głowy, bóle kręgosłupa i stawów
  • bezsenność
  • brak apetytu lub niestrawność
  • utrata wagi
  • biegunka lub zaparcia
  • pocenie się
  • częste przeziębienia
  • stany lękowe i depresyjne
  • wycofanie lub stany agresji

Stres atakuje osoby wrażliwe i zamknięte w sobie. Niezwykle ważne są także predyspozycje do radzenia sobie z obciążeniami psychicznymi.