Jak kompetentnie zarządzać pracownikami?

42
Jak kompetentnie zarządzać pracownikami?

Stworzenie własnego biznesu to – jak się okazuje w praktyce – nie jest najtrudniejsze zadanie. Jednym z kluczowych umiejętności dobrego menadżera to stworzenie zgranego i kompetentnego zespołu. Bez względu na rodzaj branży jaką prowadzisz, największy kapitał posiadasz dzięki solidnej pracy swojego teamu. Jak zatem odpowiednio zarządzać pracownikami?

Biznes to ludzie, a ludzie to biznes. Jedno bez drugiego nie ma możliwości istnienia. Aby pracownicy byli kompetentni i sumienni w powierzanych im obwiązkach należy mieć do nich odpowiednie podejście – musisz wydobywać z nich to, co najlepsze. Odpowiednio zarządzaj nimi na każdym etapie, a zacznij już podczas rozmów wstępnych. Poniżej przestawiamy kilka rad jak odpowiednio zarządzać swoim teamem.

Odpowiednio dobieraj i zatrudniaj pracowników

Każdy człowiek jest inny, a zatrudniając nową osobę na podstawie podobieństwa do obecnej kadry nie zdziałasz cudów, z kolei Twój biznes będzie skazany na klęskę. Biznes to nie produkcja – jeżeli nowy pracownik będzie taki sam jak dotychczasowi pod każdym względem nie wniesie nic szczególnego do firmy poza monotonnością. Zaryzykuj i postaw na innowacyjność.

Postaw na komunikację

Współpraca nie będzie efektowna, jeśli pracownicy nie będą mogli się komunikować. Ufaj swoim pracownikom i na starcie daj im kredyt zaufania. Jeśli będą wzajemnie sobie pomagać – doceń to, a nie wzywaj na dywanik. Utrzymuj ze swoim teamem ciepłe relacje, a jeśli ktoś popełni jakiś błąd, nie gań na początku, ale okaż wsparcie i pomóż wspólnie rozwiązać tą sprawę.

Myślenie i aktywność na plus

Pracownicy dzielą się na dwa rodzaje: czekających na polecenia i instrukcje oraz decydujących o swoim planie działania. Ten pierwszy oczywiście pomyli się mniej razy, ale nie wniesie do pracy nic innowacyjnego. Z kolei drugi popełni błędy, ale zaproponuje przy tym nowe pomysły. Pracodawca powinien dać zdecydowanie więcej swobody pracownikom przy wykonywaniu pracy, gdyż to właśnie oni usprawniają procesy i pomagają w prześcignięciu konkurencji.

Wynagradzaj i chwal

Najlepszych pracowników zazwyczaj wynagradza się pieniędzmi i dodatkami do wypłaty, ale pamiętaj, że pieniądze to nie wszystko. Czasami zmień mu stanowisko, daj większą swobodę w pracy lub pochwal przed szerszym gronem. Pracownicy to lubią, a na pewno zmotywuje ich to do dalszej pracy.

Utrzymuj poprawne relacje z innymi

Nawet w przypadku, gdy w dniu dzisiejszym Twoja współpraca z Panem X się zakończyła, to pamiętaj, że za jakiś czas może on ponownie znaleźć się w Twojej firmie. Biznes to ludzie, a ludzie to relacje. Pielęgnuj je i podtrzymuj. Jeśli ktoś był kompetentnym pracownikiem, podtrzymuj z nim dobre stosunki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here