Jak zarządzać czasem? Poznaj najlepsze porady!

0
65
Jak zarządzać czasem? Poznaj najlepsze porady!

Jak zarządzać czasem w życiu codziennym i w pracy? Jak priorytetyzować zadania i pracować bezstresowo i z przyjemnością? Poznaj kilka sztuczek, które pomogą Ci skutecznie zarządzać czasem!

Jak zarządzać czasem? Zbadaj czynności, które powodują, że go marnujesz!

Kluczem do dobrego zarządzania czasem jest zrozumienie, które czynności przynoszą efekty, a które są bezproduktywne. Poświęć kilka dni na dokładne zbadanie tego, na co przeznaczasz swój czas. Możesz spisywać aktywności i zaznaczać, ile czasu Ci one zabierają. Dzięki temu zrozumiesz, ile pracy potrzebujesz na wykonanie niektórych zadań, a które z nich są całkiem niepotrzebne i tylko zabierają Ci cenny czas. Spróbuj zidentyfikować nieważne sprawy i tzw. pożeracze czasu i je całkowicie wyeliminować. Raz sporządzona lista pomoże Ci zaplanować lepiej pracę i zorganizować czas!

Jak zarządzać czasem? Ustalaj priorytety!

Osoba, która dobrze zarządza czasem, wie, które czynności musi wykonać najpierw, ponieważ są pilne, a które może odłożyć na później lub nie robić ich wcale. Planując zadania, ustalaj priorytety, zacznij zawsze od najważniejszych obowiązków. Po dokładnym przeanalizowaniu planów może się okazać, że niektóre sprawy nie wymagają Twojej atencji lub mogą się rozwiązać same.

Jak zarządzać czasem? Przydatne porady

Jak zarządzać dobrze czasem?

  • Bądź asertywny. Jeśli masz coś pilnego do zrobienia, nie daj się od tego odciągnąć, chyba że sytuacja jest awaryjna
  • Prowadź porządek, zarówno w biurku, jak i w dokumentacji, by nie tracić cennego czasu na lokalizowanie ważnych plików lub papierów
  • Nie obciążaj się za bardzo, naucz się delegować zadania. Wiele rzeczy ktoś może zrobić za Ciebie, a Ty w tym czasie skupisz się na ważniejszych sprawach
  • Korzystaj częściej z kalendarza Google – warto wyrobić sobie dobry nawyk i wprowadzać do kalendarza ważne spotkania, zadania oraz notatki
  • Wyeliminuj pożeracze czasu – pożeraczem czasu mogą być różne czynności, takie jak bezmyślne oglądanie telewizji, czy przeglądanie Internetu – ogranicz je!
  • Wypróbuj wirtualne organizery, takie jak Planner Pro lub Remember the Milk, by tworzyć listy ważnych zadań i łatwiej planować codzienne obowiązki

Szukasz ciekawych i przydatnych porad dotyczących zarządzania, pracy i codziennych obowiązków? Sprawdź koniecznie serwis Porady.org oraz dział Porady biznesowe!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here