Sposób na innowacyjny biznes

Niniejszy artykuł pod tytułem Kaizen zorientowany na zespół nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Kaizen zorientowany na zespół należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Stworzenie własnego biznesu już na początku rodzi w nas wiele trudnych pytań i ogrom wątpliwości. Czy podołam, czy dam radę – podołasz, jeśli uwierzysz we własne możliwości. Podstawą prowadzenia dobrej inwestycji jest ciągłe unowocześnianie działań w swojej firmie, czyli prowadzenie biznesu innowacyjnego. Ale co to takiego?

Czym jest innowacyjność?

Innowacyjność nie równa się wynalazczości oraz odkrywczości jak mylnie uważa większość ludzi. Innowacyjność to przede wszystkim doskonalenie i unowocześnianie działań, które już istnieją. Dużo osób żyje w błędnym przekonaniu, że inwestycja innowacyjna nie jest dla zwykłych ludzi, ale nie musisz być przecież super wykształconym człowiekiem, aby coś ulepszyć. To dostosowanie nowych technik do obranego pola działania, a nie tworzenie czegoś od podstaw. Istotne dla innowacyjności jest zaspokojenie zmysłu ciekawości, otwartości umysłu oraz poczucia, że poprzez rozwój naszego biznesu staramy się pomagać ludziom.

Jak stworzyć innowacyjny biznes?

Istnieją dwa podstawowe czynniki wprowadzania innowacyjności – dodawanie usprawnień do już istniejących i funkcjonujących w firmie działań oraz rezygnowanie z niektórych czynności. Zdecydowanie częściej sosowana jest pierwsza opcja, gdyż jest bardziej opłacalna. Ważne jest też, aby wprowadzenie innowacyjności przedyskutować ze swoimi pracownikami i dać im możliwość zaproponowania swoich pomysłów, które mogą być dla nas inspiracją.

Kluczowy jest fakt, aby nasze pomysły były użyteczne i ciekawe, gdyż tylko wtedy przynoszą określony rezultat. Wówczas choć mamy poczucie, że coś ulepszyliśmy, to żyjemy w błędzie, bo nasza firma tkwi dalej w tym samym punkcie. Nie zabijaj w swoich pracownikach poczucia rozwijania się, gdyż przestaną wówczas pracować efektywnie i popadną w wypalenie zawodowe.

Czasami warto coś osłabić, ponieść lekką porażkę, aby za kilka dni odnieść sukces ze zdwojoną siłą. W efekcie nakaż swoim pracownikom uczestniczyć całe dnie w spotkaniach, zsyłaj na nich masę e-maili i stos papierów do wykonania, po czym oni będą znużeni tym wszystkim. Kiedy ich entuzjazm do pracy spadnie, wprowadź swoje nowe innowacje. Zobaczysz jaki przyniosą one efekt końcowy.

Drugi sposób jest zdecydowanie gorszy, ale przynosi zazwyczaj świetne rezultaty, a biznesmeni są ogromnie zdziwieni i zadowoleni z postępu własnych inwestycji. Bez ryzyka nie ma biznesu, a biznesu nie ma bez ryzyka. Wystarczy wiedzieć, w którym momencie zacząć ryzykować, a wtedy nie ma mowy o porażce.

Podsumowanie

Żyjemy w czasach, gdzie zdolności do innowacyjności rosną z roku na rok, dzięki ogromnemu postępowi cywilizacyjnemu i technologicznemu. Nie masz pomysłu na unowocześnienie swoich działań? Siądź przed laptopem i wygoogluj nurtujący Cię temat. Inspiracja jest jednym z wielu motorów działania. Nie zmusisz swoich pracowników do większej innowacyjności, ale możesz zbudować im dobre środowisko pracy, dzięki któremu kreatywność wpisze się w ich codzienność. Zarażaj ich swoją pozytywną energią, dzięki której nabiorą większej odwagi do zaryzykowania w niektórych działaniach. Zaufanie = dobrze pracujący podopieczni – to podstawa w biznesowym działaniu.